بيترديد ابداع و توسعه چاپ ديجيتال در سالهاي اخير از مهمترين عوامل تحول در صنعت چاپ ليبل بوده است و عامل اصلي در تحقق دو فرصت و چالش تنوع خواهي و تغيير تكنولوژي به حساب ميآيد كه چاپخانهداران ليبل را به بازنگري در استراتژيهاي بازاريابي و فروش ترغيب ميكند.
در 15 سال اخير، چاپ ديجيتال بيشترين سطح تغييرات و پيشرفت را شاهد بوده و امروزه هم اين مسير ادامه دارد.
براي
مثال در آخرين نمايشگاه ليبل اكسپو كه در سال 2009 در بروكسل برگزار شد،
يك تالار اختصاصي به سيستمهاي چاپ ديجيتال اختصاص داده شده بود و به مدت 4
روز پيدرپي برپا بود.